perjantai 4. lokakuuta 2013

Just a friday post

Olen mietiskellyt sitä kuinka pukeutuminen vaikuttaa osaltaan ennakkokäsitykseen toisesta ihmisestä ja minkä verran sillä on painoarvoa ensitapaamisen kannalta. On hyvä että oma persoona ja tyyli tulee esiin, mutta on myös tilanteita joihin kannattaa pukeutua tilaisuuden mukaisesti, ihan maalaisjärjellä ajateltuna.  Myös meikkaaminen  ja tukanlaittaminen tuntuu olevan joillekin turhamaisuuden tai vähä-älyisyyden merkki, mitä en itse pysty vuonna 2013 millään asteella käsittämään.

Tässä kesällä olen muutamaan otteeseen törmännyt yllättyneeseen reaktioon siitä että en olekaan pissis. Ihmisiltä, joiden kanssa siis en ole koskaan edes puhunut, vain kävellyt ohi joitakin kertoja. "Sussahan on syvällisyyttä ja älyä, en ois arvannut." Hey thanks, mate! Ensin otin jopa vähän nokkiini, mutta loppupeleissä kyse on kuitenkin siitä toisesta ihmisestä, hänen suppeasta ajatusmaailmastaan ja typeristä ennakkoluuloista. Eikä se loppupeleissä ollut edes haukku, vaan tarkoituksena oli sanoa jotakin ystävällistä, tosin muotoiltuna vähän kehnosti.

Eilen mulla oli menoa jota varten olisin itse halunnut pukeutua neutraalimmin ja simppelisti.
Ei mitään pakottavaa tarvetta siihen, mutta halusin vain, jotta mulla olisi niin sanotusti "reilut lähtökohdat." Se aiheutti mulle yllättävän paljon päänvaivaa ja miettiessäni asuvaihtoehtoja tajusin että en oikeastaan osaa olla aivan plain. Wtf.

Muistelen sitä kuinka olen usein mennyt treffeille tarkoituksella aivan eri tyylisenä kuin
ensitapaamisehetkellä. Se on oikeasti ihan hauskaa, testata vastapuolen reaktiota ja sitä onko kyseessä ollut vain tykästyminen tiettyyn pintaan. Jos olen esim. sattunut ensitapaamisen merkeissä olemaan naisellisemassa vaatetuksessa niin treffeille olen todennäköisesti astellut hevitukan ja rentojen tamineiden kanssa. Kerran Tampereella, ensitapaamishetkellä olin kerrankin oikein bilemekko päällä tyttöjen kanssa klubilla ja mua pyydtetiin ulos. Treffeille laitoin ihan tekolävistyksiä naamaani, haha, ja meillä ei tämän kundin kanssa ollutkaan yht'äkkiä mitään muuta puhuttavaa kuin tetris. Siis Tetris!?! Voitteko kuvitella? :D
Treffifail numero uno. Mutta joo, en mä enää viitsi leikkiä tuolla tavalla. It was fun while it lasted, muistetaan jatkossa ne reilut lähtökohdat ihan puolin ja toisin ;)

Simppeliä naapurintyttölookkia eiliseltä




Oli aivan täydellinen päivä käydä nauttimassa pari kuppia teetä Cafe Regatassa :)


Mä olen yksinkertaisesti maailman huonoin ihminen pitämään minkäänlaista blogia, kun vihaan kuvaamista julkisilla paikoilla. Koen sen oikeasti noloksi. En kehtaa ottaa ystävistäni kuvia, en paikoista, en tapahtumista, enkä pyytää ketään ottamaan kuvia itsestäni. En halua olla se ihminen joka kaivaa aina kameran (tai siis kännykän mun tapauksessani) esiin laukusta paikassa kuin paikassa. Kuten olen sanonut, mieluummin keskityn ihan vain olemaan ja nauttimaan hetkestä kuin ikuistamaan sen muualle kuin muistiini. Kuvaamisesta nautin kyllä muutoin, sillä rakastan luontoa, kivoja vaatteita, kaikkea tyyliin liittyvää ja kauniita esineitä.
Kuvaan siis kyllä jatkossakin, ei tämä mikään boikotti ole! :)

Kaksi seuraavaa kuvaa Regatasta lainattu netistä! :D

  

Ei huolen häivääkään...

Tänään sitten taas vähän eri tyylillä. 


Kivaa perjantaita, tämä tyttö painuu nyt töiden kimppuun!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti